مقالات شاخص در حوزه طراحی اپلیکیشن اندروید مقالات شاخص در حوزه طراحی اپلیکیشن اندروید .

مقالات شاخص در حوزه طراحی اپلیکیشن اندروید

انتخاب رنگ برای طراحی اپلیکیشن


نکته مهم تعیین رنگ برای پباده سازی برنامه این میباشد طراحی اپلیکیشن اندروید که شما می بایست در صدر بتوانید اصول آن را شعور فرمائید.

در کنار تلاش و قابلیت و امکان برنامه، رنگ نرم افزار شما جنبه اساسی به شمار می‌رود. تصور استفاده کننده از نرم‌افزار شما از روش تعامل با موادتشکیل دهنده گرافیکی شکل می گیرد که یک استدلال اصلی میباشد. تعیین طرح رنگی که متناسب با نرم افزار شما باشد یک فرایند طولانی میباشد چون تعداد متعددی از الگوهای رنگی وجود داراست. پس می‌قدرت خاطرنشان کرد تعیین یک طرح رنگی مطلوب رویکرد سادگی وجود ندارد.

مشکلات گزینش رنگ بسیار بی آلایش میباشد، به همین ادله ممکن میباشد وقت متعددی را صرف فرمایید تا متوجه گردید به‌طور نمونه رنگ دکمه‌های مو جود در متاع بایستی به چه شکل باشد. آشنایی اصول نخستین اولی گام برای فهمیدن این میباشد که چه کارهایی را می بایست انجام و چه کارهایی را نباید انجام دهیم. که گزینش رنگ نیز به به عبارتی اندازه اساسی میباشد.

در پی این مقاله با گروه تابان شهر یاور باشید تا مهمترین نکاتی که مرتبط با گزینش یک پالت رنگی برای پباده سازی نرم افزار شماست، بپردازیم.
باتقوا امین زاده

12 شهریور99

تعیین رنگ برای پباده سازی برنامه

روانشناسی فهم و شعور رنگ‌ها

شعور رنگ غالبا با مختصات شخصی اشخاص دارای ربط میباشد و عامل برای آن وجود داراست که در گزینش رنگ برای پباده سازی اپ زمینه مهمی میباشد. هنگامی اشخاص در معاش روزانه خویش اینترنت‌وبسایت‌ها، برنامه‌ها را مشاهده می‌نمایند، پالت‌های مختلفی سبب ساخت‌و‌ساز رابطه خاص می شوند.

به‌تیتر نمونه: سبز، بیشتر در رابطه با تازگی و صمیمیت میباشد.

آبی رنگ تیره، نشان‌دهنده اعتماد و ثبات میباشد.

بنفش، نشان‌دهنده گنج و رفاه میباشد.

سپید، به معنای صلح و دوستی و وقار میباشد.

هنگام ساخت‌و‌ساز یک طرح رنگی بایستی دست اندرکاران متعددی در لحاظ گرفته خواهد شد، که می‌قدرت به رنگ‌های مارک و ادغام‌های رنگی مطلوب اشاره نمود.
طریق گزینش یک رنگ تاثیرگذار

مخلوط‌های رنگی معمولی در تعیین رنگ برای پباده سازی اپ به شما یاری می‌نماید تا تجربه کاربری نرم‌افزار خویش را بهبود ببخشید. طرح رنگی بی آلایش برای دیده‌ها مطلوب‌خیس میباشد و همینطور منجر فهم بهتر محتوا از سوی یوزرها می‌گردد. از طرفی دیگر، به کار گیری از رنگ‌های زیاد موجب به هم ریخته شدن پباده سازی میشود که پیشنهاد نمیشود.

در مطالعات انجام شده از سوی کالج تورنتو، که در رابطه با طریق استعمال اشخاص از Adobe Color CC بود نشان بخشید که الویت عموم استعمال از مخلوط‌های رنگی معمولی که براساس فقط دو یا این که سه رنگ میباشد، میباشد.
طریق تولید مخلوط‌های رنگی

تعیین همین دو یا این که سه رنگ چه طور میباشد؟ دایره رنگی در این زمینه به امداد ما خواهد آمد. یکسری استانداردهای ادغام رنگی وجود دارااست که تولید طرح نو را برای ما سهل و آسان‌خیس می‌نماید به ویژه برای اشخاص تازه کار.
تک رنگ

طرح‌های تک رنگ بی آلایش‌ترین طرح برای تولید یک مخلوط رنگی میباشد و هر رنگی از شالوده به عبارتی رنگ گرفته می‌گردد. طرح‌های تگ رنگ به شایسته ترین صورت در کنار هم قرار می گیرند و متانت خاصی را به طرح ما میدهند.طرح‌های تک رنگ در مقابل چشمان ما کارایی بهتری دارا‌هستند، مخصوصا در‌صورتی‌که مخلوط رنگ آن با سبز و آبی‌رنگ آمیخته گردیده باشد.
رنگ های شبیه

طرح‌های رنگی شبیه از رنگ‌های مربوط به هم ساخته میشوند که نسبت به یکدیگر برتری ندارند. یک رنگ تحت عنوان رنگ پیروز، آیتم استعمال قرار میگیرد و مابقی رنگ‌ها جهت مالامال کردن طرح متبوع به کار گیری می شوند.

اگرچه این طرح نسبتا معمولی میباشد، ولی تصمیم‌گیری در امر اینکه چه رنگی استعمال شود از اهمیت متعددی برخوردار‌است. از جمله Clear که یک نرم افزار To Do میباشد از رنگ‌های شبیه برای الویت‌بندی استعمال نموده است.

 

 

 

Calm یک نرم افزار مدیتیشن میباشد که از ادغام‌های رنگ آبی رنگ و سبز جهت القای شم متانت به یوزرها به کارگیری نموده است.

 


رنگ‌های تکمیل کننده

رنگ‌های کامل کننده رنگ‌های ضد‌و‌نقیض میباشند و اختلاف میان آن ها زیاد میباشد که می‌قدرت برای جلب دقت تماشاچی استفاده نمود. هنگام به کار گیری از طرح‌های رنگ کامل کننده، بایستی یک رنگ چیره را گزینش و در کنار ان از رنگ‌های تکمیل کننده به کار گیری نمائید. از جمله، در شرایطی که از رنگ پیروز سبز به کارگیری می کنید، یه خرده رنگ قرمز رنگ می تواند ظواهر نیکی را ساخت و ساز نماید.


برچسب: طراحی اپلیکیشن اندروید،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۱:۱۲ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)