مقالات شاخص در حوزه طراحی اپلیکیشن اندروید مقالات شاخص در حوزه طراحی اپلیکیشن اندروید .

مقالات شاخص در حوزه طراحی اپلیکیشن اندروید

مراحل توسعه اپلیکیشن موبایل


مرحله 1: نرم‌افزار‌ریزی (دو توشه اندازه بگیر و یک توشه ببُر)
پیش از استارت به بسط   نرم افزار، می بایست همگی چیز را در مکان خویش قرار دهید، و این به عبارتی کاری میباشد که در مرحله اپ‌ریزی انجام طراحی اپلیکیشن اندروید   می دهیم. مراحل اپ‌ریزی با تجزیه و تقسیم وظایف به قسمت‌های قابل‌در اختیار گرفتن­ و کوچک‌خیس آغاز می شود. آن گاه لازمات هر مدول کوچک که به توسعه و گسترش‌دهندگان ارجاع داده گردیده، گزینش می گردند.

وقتی که ملزومات انتخاب و فهم و شعور می شوند، توسعه و گسترش‌دهندگان آغاز به اپلیکیشن‌ریزی رویه خویش برای کامل شدن وظایف محوله می‌نمایند.

مرحله 2: بسط
در زمان مرحله گسترش، بسط­‌دهندگان استارت به اجرای سعی نرم‌افزار می‌نمایند. بعد از آن، اپ برای بازبینی، مجدد به مدیریت پروژه یا این که بازرس تضمین کیفیت، ارجاع داده میگردد.

مرحله 3: تست
زمانی که اولی اسپرینت کامل شدن شد، برنامه را در سناریوهای متفاوت در دنیای حقیقی وواقعی آیتم تست قرار میدهند، به عنوان مثال مورد ها غیرمعمولی که تحت عنوان موردها مرزی شناخته می شوند.

این مرحله به شناسایی و تصحیح هرگونه نقص فنی و دوری از انباشته شدن خطاها فنی یاری می‌نماید. خوب میباشد که نرم افزار را زود و زیاد تست فرمایید، براین اساس هزینه‌های آخری را به دست‌کم خواهید رساند. هرچه بیشتر در مرحله گسترش پیش بروید، تصحیح نواقص و خطاها مشقت بار‌خیس و هزینه‌­برتر خواهد بود.

بیایید نگاهی به بعضی سناریوهای معمول برای تست بیندازیم:

الف) آزمایش عملکردی
آزمایش عملکردی برای اطمینان از این میباشد که اپ آنچه را که برای انجام آن پباده سازی گردیده ‌میباشد، انجام می دهد. گروه تضمین کیفیت (QA) یک گزینه تست را مهیا می‌نماید برای حصول اطمینان از سعی خصوصیت‌های نرم‌افزار تلفن همراه، همان گونه که در خصوصیات عملکردی شرح‌ داده گردیده ‌میباشد.

ب) آزمایش اجرایی
آزمایش اجرایی گوشی فقط درباره‌ی این وجود ندارد که چه گونه یک مخاطب تعامل برد‌آمیزی با آن داشته باشد، بلکه همینطور آنالیز می­‌نماید که اجزا زیر استرس چقدر کارایی موثری دارا هستند.

درواقع به شما می گوید که آیا اپ شما راه و روش‌­اندازی و پاسخگویی سریعی دارااست؟ چنانچه خیر، موردنیاز میباشد یکسری گام به عقب برگردید و ملاحظه کنید چطور بایستی کارداران مازاد آن را کاهش دهید تا اجرای بهتری داشته باشد.

پ) آزمایش موردها لبه‌ای
آزمایش موردها مرزی معمولا در سناریوهای موردها مرزی به کار گیری می شود که زیر موقعیت عملکردی شدید فیس می دهد. مشتمل بر: رگرسیون عملکردی، آزمایش واحد، و کار‌های آزمایش اجرایی.

ت) آزمایش ویژه دستگاه
با وجود هزاران سیستم‌برهان و دستگاه جانور، اطمینان از تلاش صحیح پباده سازی برنامه در کلیه پلتفرم­‌ها امری ضروری میباشد. در انجام آزمایش اپ خویش، کل اندازه‌های متعدد برگه و ورژن‌های سیستم‌برهان مطلوب را آزمون نمایید.

ث) آزمایش امکان به کار گیری (UT) و آزمایش پذیرش استفاده کننده (UAT)
این دو ممکن میباشد شبیه به لحاظ برسند ولی درواقع دو فرایند متمایز بوده و هر دو به یک اندازه اساسی می‌باشند. با UAT گروه QA تضمین می‌نماید که خصوصیت­‌های اپ، لازمات عملکردی را برآورده می‌نمایند.

از طرف دیگر، UT به شما این قابلیت را می­دهد که اطمینان نتایج نمایید خصوصیت­‌های نرم افزار، لازمات ما یحتاج از بینش مخاطب آخری را برآورده می­نمایند.

مرحله 4: بازبینی
در انتها مرحله آزمایش، بازه زمانی بازبینی برنامه فرا می­برسد. در‌حالتی که هنوز بعضا مسائل جزئی وجود داشته باشد (یقین فرمایید که اینطور خواهد بود) اشکالی ندارد. بایستی به جلو تکان فرمایید، تا بتوانید آن ها را در اسپرینت­‌های بعدی تصحیح فرمائید.

وقتی که بازبینی انجام شد، نرم افزار‌ریزی برای اسپرینت­‌های بعدی را ابتدا کرده و این فرایند را تا هنگامی که نرم‌افزار کاملا مهیا گردد، ادامه دهید.


برچسب: طراحی اپلیکیشن اندروید،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۱:۰۱ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)