مقالات شاخص در حوزه طراحی اپلیکیشن اندروید مقالات شاخص در حوزه طراحی اپلیکیشن اندروید .

مقالات شاخص در حوزه طراحی اپلیکیشن اندروید

اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار موبایل چیست؟


نرم افزار گوشی یا این که طراحی اپلیکیشن اندروید   اپلیکیشن گوشی ,اپ گوشی اندروید ,برنامه IOS کلمه و واژه هایی پر استفاده در‌این روز ها .انگیزه محبوبیت تلفن همراه‌ها، به کارگیری از گونه های متفاوت نرم‌افزار های موبایلی پر استفاده و جالب میباشند که هرروز گسترش داده میشوند.

از زمانیکه برنامه های تلفن همراه وارد بازار شدند، فورا در همگی نصیب‌ها مورداستفاده قرار گرفتند. بازی و سرگرمی، کانال‌های اجتماعی ، خبرها، و حتی برای کسب‌وکار.

این یک حقیقت میباشد که امروزه برای هر چیزی یک نرم‌افزار وجود دارااست. در واقعیت شما میتوانید مجموع مهاجرت خودتان را با اپ ها طرح ریزی فرمائید، رستوران‌ها، محل‌های تفریحی ، رزرو هتل و ….

ولی پرسش این میباشد: نرم افزار چه است و به صورت مجموع برنامه گوشی یا این که به عبارتی اپلیکیشن تلفن همراه و گونه های آن چه است؟

نرم‌افزار (application) چه است؟
اپ گوشی یا این که اپلیکیشن گوشی
شما نرم‌افزار هایی در گوشی خویش دارید که به طور روزانه خیلی از شغل های خویش را از روش تجهیزات این اپ ها انجام میدهید. طبق تعریف‌و‌تمجید عامیانه و کلی به‌این نرم افزار های مو جود در تلفن همراه شما برنامه گفته می گردد.

ولی در‌حالتی که بخواهیم واژه و کلمه اپ را در مجموع برای شما مضمون‌ کنیم می بایست بگوییم نرم‌افزار مجموع قابل انعطاف افزارها به جزء قابل انعطاف‌افزارهای سیستمی مانند سیستم ادله و یا این که لهجه‌های نرم افزار نویسی، را مشتمل بر می گردد.

معنا نرم افزار از بینش Techopedia:
از نگاه وبسایت دارای اعتبار Techopedia دیکشنری مرجع اصطلاحات دنیای تکنولوژی، تعریف و تمجید اپ اینگونه میباشد:

“اپ تلفن همراه که عمدتا با اسم app از آن حافظه می‌گردد، نوعی برنامه کامپیوتری میباشد که برای به کار گیری آخری مخاطب(End-User) و قابل انجام روی دستگاه های گوشی پباده سازی شده‌است. بیشتر اپ یا این که قابل انعطاف افزارهای تلفن همراه خدماتی شبیه کامپیوترها ارائه میدهند (مثل پخش ویدئو).
app ها معمولا قابل انعطاف افزارهای معدود وسعت و با کارایی محدود می باشند.”

مفهوم اپ در لغت طومار:
برنامه تلفن همراه در معنای کارافزار، اپلیکیشن کاربردی،نرم‌افزار کامپیوتری که برای کاربری در موبایل های هوشمند گوشی کاربرد داراست، برنامه” یا این که به اختصار App بیشتر تحت عنوان لغت “اپلیکیشن” جا افتاده میباشد و این لغت دقیقاً به عبارتی مفهوم “اپلیکیشن کاربردی” می‌دهد.

گونه های نرم‌افزار ها
گونه های نرم افزار
بسط دهندگان اپلیکیشنها این غرض را دنبال می نمایند که یک برنامه را طوری پباده سازی نمایند که برای گونه های سیستم دست اندرکاران و دستگاههای متعدد دیجیتال کاربردی باشد. به عنوان مثال نرم افزار کروم که یک نرم‌افزار مرور وب می‌باشد هم بر روی PC، هم برای به کار گیری روی تبلت پیاده سازی شده‌است و هم میتوانید از این نرم افزار بر روی گوشی استعمال نمائید.

ولی نکته جذاب روایت اینجاست که برنامه ها تنوع بسیار متعددی دارا هستند، بسته به اینکه مخاطب چه نیازی داراست فقط محدود به نرم افزار تلفن همراه ها و تبلتها نمی شوند و در بخش اعظمی از اسباب دیگر نیز استعمال می­شوند. از جمله تلویزیون­ هایی ایجاد می­شوند که ذیل سیستم دلیل اندروید بوده و از نرم افزار ­های درج شده برای اندروید استعمال می­نمایند، یا این که اکثری دیگر از اسباب خانه مانند فریزر و خرقه­شوئی و پیاله­شوئی و … برنامه خاص خویش را دارا هستند.
حتی قابلیت در دست گرفتن رفت آمدهای منزل و محل کار، یا این که تهیه و تنظیم نور و روشنایی و دمای دور و اطراف با به کارگیری از اپ­ها هم آماده آمده میباشد.

یک نمونه جذاب دیگر پباده سازی اپلیکیشنی به وسیله کمپانی اپل میباشد ، به عنوان iBaby که در بالای تخت نوزاد نصب گردیده و حرکات نوباوه را زیر حیث می‌گیرد؛ با بیدار شدن وی به مامان اطلاع می دهد و بنابر تشخیص و تهیه و تنظیم آن ،قادر است موسیقی پخش نماید و یا این که قابلیت و امکان حرف پدر و مادر با فرزند را بوجود آورد.

همینطور یکی‌از دیگر از ویژگیهای نرم‌افزار اینست که برای به کار گیری از یک برنامه احتیاجی به وصل بودن به وب وجود ندارد و میتوان در وضعیت آفلاین نیز از آن بهره مند شد.

تا اینجا با معنی و مضمون‌ نرم‌افزار آشنا شدیم .در‌پی می خواهیم با معنی کلی خیس نرم‌افزار گوشی یا این که به عبارتی اپلیکیشن گوشی آشنا شویم .پس با ما یار گردید.


برچسب: طراحی اپلیکیشن اندروید،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۹:۳۹ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)